Monday, April 30, 2012

Vår väder ute

Idag är det minsann riktigt fint ute!!

Gick en extra lång prommenad med VV nere i Pildammsparken!
Första rundan sedan friheten, kändes riktigt bra!
Nu gick det att se/uppskatta att det börjar bli grönt lite här och var. Sånt var jag för nedtryckt att ens kunna ta till mig innan. Så nu vänder allt till det positiva :)


Nu är det snart dags att ta tag i dagens uppgifter med allt vad det innebär, men sånt är livet!
Känns fortfarande overkligt och skönt att vara tillbaka till att nu är mitt enda fokus på att må bra/må bättre och få min vardag och min egen rehabilitering att fungera igen :)


Uppdatering i mobil situationen.
Har bestämt mig för att avvakta lite. Jag har en förmåga att vara väldigt impulsiv (a)
Jag har bestämt mig att en Smartphone ska jag ha... Det kanske sker de närmaste veckorna eller längre fram.
Men ska kolla upp allt lite till... Har bland annat hört 2 personer nu som jag kommer kontakt med nämna att jag borde försöka ansöka i något som heter sjukhusfonden.
Att de har erfarenhet av att personer med liknande problem faktiskt blivit beviljade pengar till att köpa en telefon som hjälpmedel. Det kan ju inte skada att försöka :)

Det hade avdramatiserat allt  om jag slipper känna att jag är bunden till ett abonemang i 24 månader.
Om en telefon går att köpa loss, har jag bara 3 månaders uppsägning på ett abonnemang om något händer.

Vi får se vad som händer. Jag är nöjd med båda alternativen. Får bara jobba på att inte vilja ha direkt här och nu , haha :)


No comments: