Tuesday, July 3, 2007

Ny dataskärm!

Nu har jag äntligen köpt en dataskärm!

Har varit ett mål sen nyår...
Jag skrämdes bort pga dålig upplevelse av döda pixlar.
Var rädd att detta skulle upprepa sig...

... Visst, det upprepade sig.... Men jag är helnöjd med skärmen!

Super skarp/Stoooor bild...
Och det går att se skärmen "från olika vinklar"
Jag gillar inte att "platt skärmar" är så begränsade att man ska sitta exakt rakt framför.

Jag är kort och ej kan sitta som ett "stelnacke" en hel kväll haha.. Vill kunna luta mig tillbaka och slappa när jag spelar... Och dels för att det ska gå att kolla på skärmen 2 om man spelar eller liknande :P

Enda problemet var/är att denna skärm har också döda pixlar... Inte värre än jag hade kunnat leva med det.

Kontaktade HP. Blev trevligt bemött, det förvånar alltid:P

Vi skulle konstatera om mitt "streck" av döda pixlar var "grått eller svart"... Jag har inte sett nått att jämför med så jag visste ej...

Han sa jag skulle ta en svart bild och ha på det området, om det blev vitt etc var pixlarna ej svarta... det var ganska logiskt, hehe

Och som han sa... jag hade tur, dem var svarta. Så skärmen byts ut.
Annars skulle vi räknat pixlar... Glad jag slapp det, för det vet jag ej hur man gör:P

En budfirma skulle kontakta mig imorgon eller övermorgon. Hämta denna och ge mig en ny... Smidigt:)

Så nu tillbaka till mitt totala dyrkande av "fet skärmen":P

Köpte vad jag anser en "budget" skärm... (2100kr)... Tänkte som så... Är den kass kan jag byta ut den om 1 år:P

Och nu konstaterar jag att jag fick mkt för pengarna... Jag gillar att överaskas på det goda hållet:)

Enda jag får leva med är att här är högtalare på skärmen, och dem sög som väntat.
Men det var ganska enkelt att ej använda dem, haha (så det är inget problem)

Läste omdömmen om skärmen... Den hade fått bra... En kommentar var att skärmen var bra, men personen irriterade sig på högtalarna. Att personen fick stänga av dem varje gång.....

Detta "oroade" mig innan jag nu testat...

Men det var ju BARA att INTE sätta i ljudsladden.... Hur komplicerat var det på en skala?;P

Nu kommer jag att fortsätta mala. Och om ännu mer ointressanta saker. Så har du ej slutat läsa innan varnas du nu :P haha...
För nu kommer jag mass spamma med bilder som visar skillnader/fördelar med min nya skärm...

Helt ointressant, men detta är min dagbok, och jag vill minnas :)


skärmen

"Där står skärmen..." Bilden blev tyvärr inte bra :P


skärmen2

Detta löser vi med "reklam" bilden :P


gamla wow

"Gamla WoW displayen"

nya wow

"Nya WoW Displayen"
Här är det inte lika "kompakt"
Gillar att det är "tomt" på sidorna!

trams 1
"Fin paint bild" :P
Denna bilden ska visa vilken skillnad det är för mig...
Det som visas på den bilden täckte hela min gamla skärm, och var centrerat...
Nu har jag en halv tom skärm :P haha


trams 2

"....Jo, jag kan lägga till vanlig text... Blir inte mkt vackrare och är mindre roligt" :P

1 comment:

Anonymous said...

Hejsan :D

Äntligen.. härlig känsla speciellt när du haft en rejäl "fetskärm" innan och nu köpt en platt skärm. Stor skillnad både strlmässigt och skärpan.

och givetvis gick det inte smidigt till, men du får skärmen imorrn ;) utan döda pixlar haha

/greta