Thursday, July 5, 2007

Who knew

Ännu en gång inser jag att det var ett tag sen jag la in musik här...

Har valt en låt som summerar mycket av livet och känslor.
Låten går att se för exakt vad den handlar om (videon)
Eller som mig lyssna några gånger och höra att många av livets gåtor finns med....

Vet ej varför. Men av någon anledning gör denna låt mig lugn. Låter lite smått sjukt med tanke på att den är deprimerande och en tjej förlorar sin kille "till en överdos"

Jag antar att jag känner igen nån känsla... Hörde låten innan jag såg videon till den...


"Who Knew"
Pink

.... Inser jag inte har nått bättre för mig inatt. Lägger in hela texten helt enkelt.

Texten handlar om en vän artisten förlorat (om jag förstått det jag hört om personen rätt)

Detta i sig gör att texten är mer än läsvärd....

För att göra tydligt de delar jag känner igen mig i, eller anser är meningar som passar in i livet generellt. Tänker jag markera det med fet text...

"Dock en redan skriven text jag tolkar fritt i"...
Let me :P

You took my hand
You showed me how
You promised me you'd be around
Uh huh
That's right
I took your words
And I believed
In everything
You said to me
Yeah huh
That's right

If someone said three years from now
You'd be long gone
I'd stand up and punch their mouth
Cause they're all wrong
I know better
Cause you said forever
And ever
Who knew

Remember when we were such fools
And so convinced and just too cool
Oh no
No no
I wish I could touch you again
I wish I could still call you friend
I'd give anything

When someone said count your blessings now
'Fore they're long gone
I guess I just didn't know how
I was all wrong
They knew better
But still you said forever
And ever
Who knew

Yeah yeah
I'll keep you locked in my head
Until we meet again
Until we
Until we meet again
And I won't forget you my friend
What happened

If someone said three years from now
You'd be long gone
I'd stand up and punch their mouth
Cause they're all wrong and
That last kiss
I'll cherish
Until we meet again
And time makes
It harder

I wish I could remember
But I keep
Your memory
You visit me in my sleep
My darling
Who knew
My darling
My darling
Who knew
My darling
I miss you
My darling
Who knew
Who knew

2 comments:

Ann-Christin said...

Regn, regn, regn och översvämmningar. Kommer knappast ut ur byn! varningar att bege sig till Malmö. Översvämning i din källare?????

Anonymous said...

Med en sångtext kan man säga mycket...

Tyckte den var talande nog...

En text man läser igenom och inte bara en gång, gärna flera ggr, låta den sjunka in och faktiskt höra den och SE budskapet i den.

Kram Greta