Monday, September 14, 2009

PvP & Emopants

Det var värt en hel rubrik :P

World of Warcraft kan spelas på 2 sätt
(antingen gör man som mig, väljer 1 av de 2, eller så gör man både och)

PvE-Player vs Enviroment=Spelare mot miljö
Enklast förklarat med att man spelar i dungeons och möter utmaningar man strategiskt kan plannera....(oftast)

PvP-Player vs Player=Spelare mot spelare
Enklast förklarat som att detta är för svårt för mig. Jag har inte lika lätt att planera och se strategiskt i det, då man hela tiden möter olika spelare och spelsättet är helt annorlunda. Så jag spelar Pve

Hur som helst...

I senaste patchen öppnade tydligen Blizzard upp möjligheten att låta spelare få experience även i Battlegrounds (pvp).

Jag har en "Mage" jag har ett "Hat-kärleksförhållande till"
Så bestämde mig mest för skoj skull att då kan hon få pyssla med pvp.
Det tar mindre tid, och jag kan göra det lite här och där...

Det sanslösa är att "Emopants" är bra på PvP, HAHA
På min main karaktär (Pinkbunnie) är jag extremt dålig på PvP...

Men denna lilla Magen plöjer fram och sätter skräck i de flesta *asg*

En battleground Alliancen alltid förlorar är WSG.... Går ut på att ta en flagga i fiendens bas och springa hem... På vägen blir man attackerad etc...
Detta har ej gått bra med Pink.... Emopants har lyckats 3 ggr nu!

Bara namnet i sig väcker uppmärksamhet och brukar vara en succé *asg*

1

Fick XP första gången jag tog en flagga :)


1

Run Gnome run....


2

Efter lvl70 hamnade jag i gruppen lvl70-79... Detta upptäckte jag den hårda vägen :P... Men en flagga blev det :)

No comments: