Tuesday, November 25, 2008

oj då

Som alla nog lagt märke till såg jag fram emot WoW expansionen, såg det som min "nya chans", min chans att äntligen "komma ikapp".
Var lite svårt att konkret förklara vad jag menade. Men häromkvällen hittade jag något av det tydligaste jag kunde:P

I WoW spelar man (oftast) i guildar (guild=klubb). I en guild samlas spelare med samma mål och förmåga att nå liknande mål, alla har samma sikte och olika guildar har olika mål.

Jag var medlem i en guild, den lämnade jag när expansionen nyss kommit, det kan jag återkomma till senare....

Hur som helst. Mot slutet innan expansionen spelade jag mest med personer utanför min egen guild. Deltog i större raids (25 spelare) i även svårare ställen. Detta kallas "Pug´s" (Pick up group), det vill säga blandade spelare, ej spelare från endast en guild.

På vår server har vi en person/spelare som gör bra pug´s, pug´s alla vill vara med i, men han är ändå väldigt hatad på servern.
Detta kan ha att göra med hans delvis omogna lite oförskämda språk, vilket jag väldigt snabbt lärde mig att se förbi så han låter som en upprepad skiva när han håller på så, det är samma saker han säger sag efter dag, timme efter timme....

I hans "pug´s" håller han så kallat hög press på medlemmarna, ett misstag sen kickas man från gruppen och ersätts... Visst det är hårt och kan vara en del till missnöjet emot honom...

För de som känner mig, inser att jag såg det som en utmaning att på ett väldigt enkelt plan lära känna denna människa för att se om han var så farlig som alla sa... Detta var han naturligtvis ej, en missförstådd spelare helt enkelt. Jag säger ej att han inte är skuld till det själv, för det är han, men jag vet också att det är något han tydligen ej var stolt över vilket förvånade mig....

Något jag också visste om är att han är en bra spelare, och hans guild "SinisteR" som startades ett par månader innan expansionen var bra. De samlade ihop så kallade elit spelare och tänkte satsa mot skyrarna när "wotlk" kom ut.....

Detta gick minst sagt bra ;)
Den guilden är nu den 9e bästa i världen! Inte Europa utan världen:)

top 10

Länk till hemsidan "bosskiller"

Jag tror att det framgår väldigt tydligt hur stort det faktiskt är.... Blizzard har 11 millioner fasta prenumeranter/spelare månad efter månad. Sen misstänker jag att man lätt kan lägga till 5 millioner spelare till om man räknar in de som köper spelkort i spelbutiker.

Så att hamna på top 9 i världen det imponerar mig...

Men tillbaka till poängen. Min server Tarren Mill har nu en guild som är den 9e bästa i världen och det tycker jag är himla häftigt!

Och denna guilden spelade jag mycket med innan expansionen (sen har alla varit grymt fokuserade i 1½ vecka, inte minst jag). Jag blev aldrig "kickad, ersatt" i grupper, jag blev återinbjuden vecka efter vecka...

Mest för skoj ska jag lägga in en screenshot på När vi var i Hyjal på slutet. Ett av de 3 svåraste raiderna som fanns kvar, och detta var det stället Blizzard ej gjorde lättare... Sista månaden gjorde Blizzard vissa ställen lite lättare så att alla skulle få en möjlighet att se slutet....

ASG

Detta är ej en screenshot som var tänk att visa spel alls, det var en "chat" jag ville spara, så just denna är en ren slump, och jag orkade inte leta efter fler...Den visar det jag ville iaf:P

Och här kanske vi även kan se varför jag kände och känner att jag hade möjlighet till min andra chans... jag var trött på att konstant jaga....
Jag understryker att jag är ej medlem av deras guild. Men dem hade ej spelat med mig om jag ej klarat det. Så jag har klarat att spela med dem och känner folk i den 9e bästa guilden i världen. Jag håller tydligen "måttet"

Kan jag ursäktas för att jag issolerade mig 1 vecka och tog chansen? *skojjar*
Ville bara visa att jag ej inbillade mig saker, utan jag hade tydligen en poäng i mitt önsketänkande att nu kan jag avancera och spela på en högre nivå, det var det jag ville :P

1 comment:

barsten said...

Härligt, fantastiskt, underbart, magnifikt....
GRATTIS....måste vara ett fint bevis för dig att inse vilken proffsig spelare du är. Iaf talar bilder och text för detta och vi pratar världen och miljoner spelare och du har lyckats trots oddsen i ditt liv ;) behövs ju inga ord för att visa att en kass dator hindrade inte dig ;)OCH det väsentligaste av allt du spelar jävligt bra!!! Annars hade du inte varit där du är idag :D