Wednesday, November 5, 2008

Köpa, hyra, låna, skratta, gråta

Idiotin från komplett´s håll ökar på... De är nu fast bestämda på att reparera datorn...
(och hävt köp är acceptabelt under vissa omständigheter, men detta är luddigt)

Har informerats att fraktsedlar har skickats ut till mig... För som det stod i mailet, ju längre vi bråkar, ju närmare kommer vi releasen av "wotlk".... Vilket jag ansåg vara en aningen dryg kommentar. Och då spelet kommer på Torsdag (nästa vecka) lär detta knappats vara löst.

Först tänkte jag köpa första bästa billiga datorn jag kunde hitta på typ elgiganten eller liknande så jag faktiskt kan spela om datorn tages ifrån mig....

Sen började jag fundera på om jag kan muta någon till att låna ut en dator som står och samlar damm...Vilket i sin tur ledde till att jag hittade alternativet hyra dator. Vilket förvisso låter bisarrt. Men jag visste heller inte jag skulle hålla på med detta sen Februari.

Idag har jag kollat runt på blocket, tradera etc. Verkar gå att hitta hyffsade saker för 1500-2500kr. Och då har jag ej höga krav, hoppas att det är en tillfällig lösning... Synd om det går så långt, men den var billigast hitills....

Har jag sagt hur mkt jag älskar komplett på senaste tiden?;)

1 comment:

Fredrik said...

Hyra låter väl inte så dumt?
Du kan ju få en top-of-the-line dator för ett par hundra i månaden.

Problemet med leasy och liknande företag är väl kanske att man binder sig att hyra det ett visst antal månader så att det kommer upp i samma pris, inte så insatt villkoren.
Men det är ju värt att kolla upp!

Du behöver bara en tillfällig dator någon/några månader innan du kan häva ditt köp så att du kan köpa en Mac.