Wednesday, June 11, 2008

Frågade Komplett om jag deltar i "blåsningen"

fullaste seriösa allvar undrar jag nu om "Komplett" har licens för det dem arbetar med?!?!?!

Som ingen kan ha missat har jag haft ENORMA problem. Problem som ironiskt nog Kompett själva gjort värre och värre hela tiden.

Det hela hamnade för några veckor sedan med att vi avbetat service nr3, vilket betydde "omleverans/ny dator"

Denna dator anlände igår.
Jag trodde inte att det var möjligt i universum att mer kunde hända.
Men valde trots detta att inte packa upp datorn igår, ville ej låta detta påverka mitt humor inför Sverige matchen jag sett fram emot.

Imorse öppnades lådan.
Det första jag möttes av var att framsidan lossnade *ASG*


dator

Som synes ovan satt inte luckan fast

Detta gjorde mig relativt upprörd då jag insåg att detta betyder mer kontakt med Komplett.

Men tänkte, lika bra att installera och starta upp. Kan hända att mer behöver kommenteras, lika bra att ta det i samma samtal.
Tyvärr hade jag inte fel där heller.

Mina problem områden:

*Uppenbarligen chassit

*Fel moderkort.
Ännu en gång har komplett bytt ut en del utan att fråga mig.

Support försökte rädda detta med att det kunde handla om kompatibilitet.
"Fine" sa jag. MEN ni ansåg att detta var kompatibelt efter sevice nr2, så tillbaka med mitt moderkort tack!!

Där bjöd dem ju själva upp till att idiotförklara sig.

*Fel antivirus/brandväggsprogram.
Fick Norton Antivirus. Gillar ej det programet.
Men hade kunnat leva med det om det ej var för att detta var 90 dagar. Mitt andra virusprogram var 1år.

*1 garanti jag betalat för säljs inte längre.
De har tidigare sagt att detta kompenseras jag ej för.
Men nu var jag förbannad och sa att det är olagligt att sälja en produkt som ej existerar så jag kräver pengarna tillbaka, och verkar få det.

*Ljudet

Det enkla bas programet i Windows "ljudinspelaren", såger fortfarande att datorn inte har minne när jag försöker spela in ljud via mic.
Dvs inget hade ju gått framåt.


När jag ringde support inledde jag med att ställa frågan :
-Är jag med i "blåsningen", snälla svara ärligt nu...
Så var det tyvärr inte.

Min nästa fråga var:
-Har komplett licens/kompetens alls att sälja datorer?
Det hade dem tydligen, men jag hade haft extrem otur ?!?!?!

Sen fick jag rabbla upp felen.

Jag konstaterade ännu en gång att detta accepterar jag ej. Ännu en gång konstaterade dem att detta var fel ja, och att det ska lagas *asg*

Nu ska den nya datorn skickas till komplett. Nya datorn nr2 ska alltså skickas till Komplett på service!!!!!!!!!!!!!!!

Frågade hur länge vi ska hålla på, och om någon ens kollat datorn innan den skickades.
För hade de kollat datorn hade de sett att framsidan var sönder.
Denna gångan var datorn väl packeterad och denna delen satt ej på ett ställe jag tror det är möjligt att få en fraktskada på. Men det var givetvis en fraktskada.
Datorn hade skickats heeeela vägen från Norge minsann, så saker kunde hända.

Jag hade full rätt att häva köpet och köpa ny dator hos dem eller annan om jag ville.
Men jag sa att så länge dem påstår att dem har kompetens att göra detta, ska dem få detta sista försöket.
Efter det ser det mörkt ut för dem iofs och jag kommer gå till media så att kanske en person slipper uppleva detta.
Om det så bara är att jag skulle lyckas få 1 mening i Metero kommer jag testa media.

Skulle vi hamna vid service 3 sa Komplett att dem kommer ej göra omleverans, utan då ger dem pengarna tillbaka för då kan dem ej göra datorn...
Ännu en mening att suga på...

Så ja...Vad säger man nu?!

Vet inte om man ska vara förvånad eller inte....

Och tja, denna gången tycker jag inte det är mitt fel heller, skadan syns tydligt...

Lovade mig själv innan lådan öppnades att denna datorn aldrig skulle komma nära Kompletts support igen. Verkar helt klart bättre att betala en egen tekniker trots garanti, blir billigare i längden.

Men en grundförutsättning för att jag ska börja göra så är ett chassi som håller ihop och delarna som jag betalat för....

Ännu en gång sitter jag och väntar på posten. Kontaktade dem direkt så datorn plockas upp i eftermiddag.

Ironin är att Komplett tyckte jag skulle skicka in båda. Det sa jag "hell no" till.
Dem får den nya datorn nu. En dator har jag betalat för. Så tills detta är löst är detta systemet vi går efter.

Väntade på posten igårkväll.... och nu idag... Blir kanske nästa vecka igen...
Har någon koll på hur många dagar jag faktiskt fått sitta hemma och vänta på posten?!?!

No comments: