Saturday, May 26, 2007

WoW Master Guide...

Då har jag och Greta upplevt en dag på stan...

Tro det eller ej, men det var OMÖJLIGT att hitta en jacka i Malmö!!! Helt seriöst, i de flesta affärerna såldes inte ens jackor... Jag inser att det snart är sommar. Men Juni har inte ens börjat, är det inte lite tidigt att sluta med jackor?

Efter att ha konstaterat att det inte fanns ens ganska hyffsade jackor fick jag sänka förhoppningarna lite... Vi asade oss iväg till Lindex och hittade en hyffsat ok Kavaj/jacka sak... Ska hålla ögonen öppna efter en jeans jacka dock, det måste dyka upp en tillslut!

Centrum var förövrigt galet idag, total kaos. Och underhållning erbjöds det från höger och vänster. Mest testande var ett boksällskap eller vad det nu var för något som hade utställning. De hade även författare som läste upp sina texter. Vi gick förbi precis när en tant i sanslös utstyrsel stod och läste vad som lät som porr högt och tydligt för alla som gick förbi. Kändes lämpligt bland barnen.
Greta och jag fick dock skrattkramp och kollapsade inne i en affär sen. Situationen förstärkte denna humor!

Sen på slutet så drog jag med Greta in i spelaffärer... Jag skulle ha en WoW guide. Problemet som uppstod vad att det fanns 3 i första butiken. Och av det lilla jag förstod av den säljaren jag rådfrågade om så fanns det jag sökte i en annan bok, och den var slutsåld...

Mot nästa butik... Där hade dem denna "Atlas". Men den var så högt upp att den gick ej att nå. Fick jag be om hjälp igen. Sen ville jag veta vilken av mina 2 alternativ som var bäst. Det visste han inte riktigt...
Av det lilla jag fick se så var Atlas nog mest en fin bok med bara kartor. (får skaffa den sen:P).... Valde "World of Warcraft Master Guide". Den verkar ringa in det mesta...
Tjock bok var det med, så här får jag att bita i. Jag ger mig ej, jag ska bli bra på detta spel ;)

boken



Ikväll är det bio som gäller "Perfect stranger" :P

No comments: