Tuesday, June 8, 2010

Media är sjuka

Idag är det dags för Whitney Houston att spela i Stockholm/Globen.

Redan dagar innan konserten började både (bla) Expressen och Aftonbladet såga henne...De använder vissa uttryck jag ej tänker upprepa...

Men vi ska fokusera på denna artikeln från Expressen

KÖPENHAMN. Bäva Sverige: Whitney Houston gjorde stor skandal vid sin Norden-premiär i Köpenhamn i går kväll.
Sångerskan, som omgivits av drogrykten hela turnén, talade sluddrigt, träffade inte de höga tonerna och började skratta hysteriskt på scenen.
- Nu gör ni mig förbannade! skrek hon åt den chockade publiken, som flydde konserten i 1 000-tal.

Här börjar lögnerna.
Jag var på denna konserten... Men låt oss gå in lite längre i artikeln:


Plötsligt vill hon tysta ner några i publiken och säger från scenen:
- Sch! Har ni problem? Jag kan antagligen lösa dem. Jag är en...
Längre hinner inte världsstjärnan innan hon börjar skratta okontrollerat - länge.

Den störtdykande superstjärnan blev grundligt utbuad av de forna fansen och publiken flydde i 1 000-tal, långt innan showen var slut.



Här är Vad Whitney säger:


Det första som var ett "shhh" Ljud var ett ord i en sång hon gick och sjöng ord ut samtidigt som hon talade... (shout out shout out tror jag)

You got a problem, coz I am a problem solva, I am only kidding,
Sång igen,
and this side I love ya all, you all are hot, you are rocking, you´re rocking,
I love you all for being here I truley am...
Och sedan övergår det till att Whitney säger att hon ska ha sitt första klädbyte...Och vad som ej är med är slutet av det hon säger, och det är att hon lämnar oss i säkra händer av hennes bror Gary som sjöng en sång under klädbytet....

Vad jag hör är en stjärna som pratar med sin publik....
Hon har roligt...
Jag var där, och kunde se alla ansiktsutyck... Kunde se när hon "blinkade, nickade, log"... Hon stod inte och skrek åt sin publik, kära nån!

Hör heller inga buande
....
Har till och med spelat un publikens jubel när de klappade in artisten till en sista sång....

Titta gärna på (några) av de bilder jag tog under konserten i detta inlägget (längst ner)
Detta ger en annan bild än den media målar upp.
Jag ser en fräsch strålande artist.
Ja, artisten har ökat i vikt... Var det bättre när Whitney vägde 40kg och höll på att dö av undervikt???

Jag ser leenden och att hon hade det bra, på vår sida (vänster) , kan ej uttala mig för hur svinen till höger kanske beteede sig...
Det var DOCK inget som gick att höra, trots att jag stod LÄNGST FRAM!

Åter till Aftonbladet och Expressen.
Dessa tidningarna ska "repressentera" (asgarvar åt deras proffesionalitet) ikväll i Globen....
Och tja, de verkar redan ha bestämt sig....

De lyckades till och med vända den 13 000 stora jublande publiken i Norge till något negativt.

1 comment:

PontusFromSweden said...

Media är så jävla vidriga! Jävla nassesvin! Må dem få cancer i rövhålen!

Long Live Queen Whitney!